Rozhýbte telo a naštartujte spaľovanie: Týchto 8 outdoorových športov prebudí vašu kondičku!

Jar – ideálny čas na pohyb vonku. Aké aktivity by si mali získať vašu priazeň? Máme pre vás niekoľko tipov!

Spáľte kalórie behom

Klasika, no overená. Pri behu spálite takmer najviac kalórií zo všetkých bežných pohybových aktivít. Môžete ho robiť celoročne, avšak, na to, aby ste začali behať, by ste naň mali byť pripravení. Viac sa dozviete v našich článkoch zameraných na beh z pera VJEM odborníka Mgr. Davida Brűnna, PhD.. Nájdete v nich komplexné informácie, vďaka ktorým sa dokonale zorientujete.

Prečítajte si: Ako „správne“ behať a čo by ste o behu mali vedieť?

Zaujímavé info nájdete aj tu: Aký typ behu je vhodný pri chudnutí, aký vás dostane do formy?

Jazda na bicykli – potrápte stehenné svaly

Jazda na bicykli či domácom rotopede je ďalším výborným prostriedkom ako si zlepšiť kondíciu. Skúste sa zamerať na udržanie stálej rýchlosti alebo vonku zvoľte kopcovitý terén. Vďaka poctivej jazde na bicykli či rotopede budú vaše stehenné svaly v ohni. Vyskúšajte!

Prečítajte si aj: Jarný reštart: Pohybom a stravou k vášmu novému JA!

Svižná chôdza na začiatok

Chôdza je pre nás tou najprirodzenejšou formou pohybu. Aj rýchla prechádzka dokáže perfektne vyčistiť hlavu a budete sa vďaka nej cítiť lepšie. Ak vám ide o spálenie kalórií, merajte si tempo na inteligentných hodinkách a snažte sa ho každou chôdzou znižovať. Ideálnym riešením, ktoré zároveň šetrí vaše kĺby, je prechádzka do hôr.  Vďaka prevýšeniu spálite podstatne viac energie a viac zaťažíte stehenné svaly.

Korčule posilnia dolnú časť tela

Kolieskové korčule môžu byť ďalšou príjemnou fyzickou aktivitou. Pokiaľ chcete páliť viac kalórií a viac zaťažiť sedacie svaly a nohy ako také, dbajte na správnu techniku ​​jazdy. Je dôležité, aby ste prenášali váhu z nohy na nohu. Korčuľujte tak, aby ste dýchali rýchlejšie ako zvyčajne. Kolieskové korčule môžu byť rovnako náročné ako klasický beh.

Kolobežka alebo skejt?

Rýchlo sa nimi dopravíte, doslova kam chcete. Jazdením na kolobežke alebo skejtborde si vycibríte rovnováhu a ponamáhate aj nohy. Vždy tú, ktorou sa odrážate od zeme. Rozhodne stojí za to, aby ste im dali šancu!

Workoutové ihrisko – miesto činu pre váš silový tréning

Cviky s vlastnou hmotnosťou sú mnohými veľmi obľúbené a tiež sú veľmi účinné. Na ktoré sa zamerať? Zhyby, kľuky na bradlách, obrátené príťahy, drepy alebo bulharské drepy a posilňovanie brucha. Vnímajte cviky s vlastnou hmotnosťou ako novú výzvu, ktorá vás môže posunúť ďalej.

Prečítajte si o silovom tréningu viac: Chcem pribrať svalovú hmotu – ako na to?

Tenis pre rýchlu akciu

Dobiehanie loptičky a rýchle zmeny pohybu overia vašu dynamiku, silu úderu aj vytrvalosť.  Máte si s kým „zapinkať“? Určite choďte do toho, čím pestrejšie aktivity, tým lepšie.

Plávaním precvičíte celé telo

Ak sa neviete dočkať leta a nevadí vám o niečo chladnejšia voda, stavte na plávanie. Plávaním „zasiahnete“ väčšinu hlavných svalových skupín a pri udržaní poctivého tempa tiež spálite slušné množstvo kalórií.

Ak ste si medzi spomínanými aktivitami stále nenašli tú vašu, môžete skúsiť aj golf, lezeckú stenu, jazdenie na koni, tanec alebo skupinové športy ako volejbal, bedminton, basketbal, futbal a mnohé ďalšie.

Tak čo, inšpirovali sme vás k pohybu? Nezabudnite si do tašky na cvičenie pribaliť aj kvalitný proteín od VJEM!