Prevencia v chrípkovom období alebo aké vitamíny pomáhajú?

vitaminy zelenina miska avokado

Vyvážený jedálniček spolu s pohybom a regeneráciou sú základom zdravia a vitality. Aké vitamíny by v tom našom nemali chýbať?

Nie je tajomstvom, že v zime a v období, kedy sa stretávame s chrípkou na každom kroku, by sme mali dbať na našu výživu ešte o niečo viac ako obvykle. Cielená suplementácia a pestrý jedálniček sú nevyhnutnosťou, ak chceme ostať fit. Základom stravy sú všetky makronutrienty – tuky, cukry i bielkoviny, netreba však zabúdať ani na adekvátne množstvo ovocia a zeleniny. Každý druh obsahuje iný pomer živín potrebných pre náš organizmus.

Rozmanitosť je cesta, vďaka ktorej telu doprajeme všetky potrebné látky. Fytochemikálie obsiahnuté v ovocí a zelenine mimoriadne pozitívne vplývajú na náš organizmus. Na mysli máme karotenoidy, flavonoidy a celkovo látky, ktoré podporujú náš imunitný systém. Zásadnou zložkou potravy je vláknina, ktorej by sme mali zjesť 25-30 g denne. Ak tento príjem navýšime, dokážeme telu mimoriadne pomôcť a zlepšiť tiež fungovanie nášho tráviaceho traktu.

Doprajte si antioxidanty i fermentované potraviny

Pomáhajú chrániť naše telo pred vírusmi a baktériami, či už patríte medzi milovníkov pohybu alebo nie. V rámci zvýšenia obranyschopnosti organizmu by sme mali zaradiť aj fermentované potraviny – kyslé uhorky, kapustu a mnohé ďalšie, ktoré pozitívne vplývajú na mikrobióm čriev. Vedeli ste, že by ste mali denne zjesť 5 porcií ovocia a zeleniny, dokopy spolu 0,5 kilogramu? Týmto množstvom telu zabezpečíte adekvátny príjem antioxidantov.

Zdá sa vám to priveľa? Nie, dokonca je dokázané, že z bežnej stravy nedokážeme prijať všetky potrebné vitamíny a minerály. Potrebná je suplementácia určitých prvkov, ktoré zo stravy nevieme prijať v dostatočnom množstve.

Cielenou suplementáciou ku zdraviu

Aké doplnky výživy by ste si mali rozhodne zadovážiť počas chrípkovej sezóny a najlepšie aj mimo nej? Vašu dennú porciu zdravia by mali tvoriť prvotriedne suplementy so synergickým zložením. Čo dopĺňať a ako?

„Vitamín C je takmer všade, no horčík telo spotrebováva dvakrát až trikrát rýchlejšie, keď športujete alebo ste vystavení stresu. Preto je potrebné ho telu pravidelne dodávať. V období od mája do augusta telo dokáže vytvárať vitamín D, mimo neho je potrebné ho telu zabezpečiť. V chrípkovej sezóne i mimo nej netreba zabúdať na vápnik, fosfor, vitamín D3, horčík, zinok i spomínané céčko, vitamíny zo skupiny B a železo,” radí výživový poradca Michal Drdúl.

Dôležité antioxidanty nájdete napríklad v produkte SUPERANTIOXIDANT,a ak nemáte na tanieri často ryby alebo orechy, mali by ste si určite dopriať kvalitné esenciálne omega-3 mastné kyseliny.