Očami odborníka: Aké tréningové pomôcky sú najefektívnejšie?

Existujú tréningové pomôcky, ktoré sú pre spaľovanie tuku efektívnejšie ako ostatné? Náš odborník Mgr. David Brűnn, PhD. má jasný názor!

Ak by sme sa na túto problematiku pozreli zo zjednodušeného pohľadu, tak pre spaľovanie tukových zásob budú najefektívnejšie tie tréningové prostriedky, ktoré dokážu vyvolať čo najväčšiu odozvu nášho organizmu. Primárne ide o pomôcky, ktoré dokážu zapojiť čo najväčší počet svalových skupín a umožňujú tréning vo vysokej intenzite.

Koncept článkov o znižovaní percenta tukových zásob je inšpirovaný „zlatým kruhom“ od Simona Sineka. Ak budeme vedieť PREČO, bude jednoduchšie prísť na metódy AKO a následne ČO trénovať, aby sme dosiahli svoj vytúžený cieľ.

  • V článku „Mýty o chudnutí“ sme si vysvetlili, že PREČO jednotlivé princípy nefungujú a fungujú.
  • V článku „Páleniu tuku“ sme hovorili o konkrétnych metódach, a teda AKÝM SPÔSOBOM mám realizovať silový a kondičný tréning.
  • V aktuálnom článku si povieme ČO môžem použiť pre dosiahnutie tohto cieľa.

Pred pokračovaním v čítaní sa odporúčame vrátiť k článkom „mýty o chudnutí“ a „pálenie tuku“.

Z predchádzajúcich článkov už do veľkej miery vieme, že čo je pre znižovanie percenta tukových zásob najdôležitejšie. Mohli by sme si to zhrnúť do troch základných bodov:

  • Väčší kalorický výdaj ako príjem
  • Adekvátne množstvo a úroveň svalovej hmoty
  • Optimálny charakter vytrvalostných aktivít

Ktorý tréningový prostriedok dokáže „zasiahnuť“ všetky tri body?

Jednoduchou odpoveďou by mohli byť napríklad AirBike, Veslársky trenažér, alebo VersaClimber.

Prečo práve tieto tréningové prostriedky?

  • Prostredníctvom zapojenia celého tela zabezpečujú vysoký energetický výdaj.
  • Nie sú náročné na pohybový aparát (nevyvolávajú veľký mechanický stres na kĺby a svaly) a teda nám negatívne nezasahujú do úrovne svalovej hmoty (pri adekvátnom objeme tréningu).
  • Sú optimálnou voľbou pre realizáciu vysoko-intenzívneho intervalového tréningu.


Prečítajte si aj: Koľko tréningov do týždňa je optimum?

Z predchádzajúcich článkov už poznáme význam vysokého kalorického výdaja, množstva a silovej úrovne svalovej hmoty, či efektívnosť vysoko-intenzívneho intervalového tréningu pre spaľovanie tukových zásob.

Ak teda doplníme intervalový tréning (napríklad na AirBiku), k silovému tréningu a každodennej chôdzi, dostávame konečný recept pre optimalizáciu kompozície tela.